- دانش قدرت است
- در آینده ممکن است
- طرفداران تیم های هیبز و رز کانتی در فینال
- نکته روز : دوباره همان مرد
- طرفداران تیم های هیبز و رز کانتی در فینال
- اسپیث در خطر از دست رفتن
پروژه شاخص اطلس مال در منطقه یک تهران نزدیک به پارک نیاوران قرار دارد . منطقه یک به دلیل دارا بودن منابع طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی ، سکونت اکثر دیپلمات های خارجی ، وجود ساختمان های لوکس از مناطق مطلوب تهران به شمار میآید.
این پروژه با کاربری تجاری – اداری دارای ١٩ طبقه می باشد که ٨ طبقه اداری ، ٤ طبقه تجاری و یک طبقه فودکورت و ٦ طبقه پارکینگ را شامل میشود. در طراحی منحصر به فرد این پروژه سبز جنبه های زیباشناسی و بهترین ترکیب حجمی رعایت شده است و در طراحی داخلی آن شفافیت و خوانایی درساختن فضا لحاظ شدهاست.
دسترسی های جداگانه از تلاقی کاربریهای تجاری و اداری آن پیشگیری میکند و در طراحی آن از خرد کردن فضا به شدت اجتناب و مساحت واحدها نیز به نسبت منطقه به صورتی منطقی رعایت شده است . همانطور که می دانیم بیش از هشتاد درصد شبکه آزاد راهی تهران درمنطقه شمال غرب قرار دارد و جانمایی این پروژه به گونهای است که با طی مسافت کوتاهی به آزاد راههای عمده دسترسی حاصل می شود. این پروژه گسترهای به شعاع منطقه یک را بدلیل عدم ارایه خدمات مناسب تجاری و نیز بخشی از منطقه ٣ را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهد ضمن اینکه بدلیل ویژگیهای منحصربفرد این پروژه پیشبینی میشود که از دیگر مناطق نیز دارای پتانسیل جذب مشتری خواهد بود. ایجاد فضاهای سبز با آبشار و استفاده حداکثری از انرژی خورشید ، همسایگی با پارک نیاوران و ایجاد چشم انداز مناسب و برخورداری از هوایی بهتر و جذابیتهای با عرضه محصولات برندهای خاص میتواند محیطی سرشار از طراوت و نشاط برای بازدید کنندگان فراهم آورد . سیستم های مدیریت هوشمند و آنتن مرکزی و پیوند ارگانیک با منطقه و محیط اطراف نیز به افزایش حس اکتشاف و بسر بردن در محیط آن کمک می کند. این پروژه گردش مالی وسیعی را سامان میدهد و بیش از ٢٢٠٠ هزار فرصت شغلی مستقیم ایجاد خواهدکرد. تاثیر این پروژه در کاهش سفرهای درون شهری، رفع نیاز های فوری مردم و رونق بخشیدن به اقتصاد منطقه و همچنین تاثیرات فرامنطقهای این پروژه را به عنوان یکی از پروژههای نمادین کلان شهر تهران مطرح مینماید.
منطقه نیاوران در تهران ازجمله مناطق مهم گردشگری و تاریخی پایتخت است که مراکزی چون کاخ نیاوران، فرهنگسرا و پارک نیاوران را در خود جای داده است. ساخت اطلس مال در این منطقه سبب شده افراد زیادی برای گذران تجربه یک خرید لوکس همراه با تفریح و بازدید از جاذبههای آن به این منطقه مراجعه کنند. از لحاظ بزرگی هم اطلس مال با زیربنای تقریبی 140000 مترمربع تقریبا یکدهم ایران مال است.
این مرکز اداری-تجاری از جمله پاساژهای جدید تهران بهشمار میآید که در نیاوران و توسط گروه شرکتهای ایرانیان اطلس و با همکاری چند موسسه و بانک راهاندازی شده است.
ایده های طراحی در ساخت اطلس مال
در ساخت این پاساژ حداکثر استفاده از نمای رو به پارک نیاوران فراهم شده است. در بخشهایی از اطلس مال که عمدتا در قسمت شمالی و رو به پارک است، رستوران و کافیشاپهایی در فضای باز و در تراس راهاندازی شدهاند. هوای تمیز نیاوران نسبت به دیگر مناطق تهران بزرگ، علت اصلی پیادهسازی این ایده بود. فضای سبز به همراه آبشارهای زیبا و ساختمانسازی با شیشه در بیشتر قسمتهای اطلس مال برای بهره بردن از نور خورشید هم زیبایی دیگر این مجموعه است. درواقع این پاساژ بهگونهای ساخته شده که از یک آتریوم زیبا بهره میبرد.
اطلس مال برخلاف دیگر پاساژهای بزرگ از سیستم مدیریت هوشمند استفاده میکند. یعنی همه فعالیتهای مربوط به تهویه هوای مطبوع مجموعه، نور، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی، دوربینهای مداربسته و… آن بدون دخالت انسان و با یک کامپیوتر مرکزی کنترل میشود. در بخشهای زیادی از این مجموعه پوششهای ضدحریق استفاده شده و بهرهگیری از سیستم اطفاء حریق هوشمند، آن را به یکی از ایمنترین ساختمانها تبدیل کرده است.
امکانات اطلس مال
برای رفاه بیشتر بازدیدکنندگان از این مرکز خرید، سازندگان این غول زیبای نیاوران ظرفیت 1421 پارکینگ، 25 آسانسور، پلهبرقی، آسانسورهای ویژه حمل بار و مراکز غذاخوری مانند رستوران و کافیشاپ و… را برای این مرکز خرید تامین کردهاند. از جمله امکانات پارکینگ اطلس مال، کارواش و محل ویژه تخلیه بار است. آسانسورهای پانوراما یا شیشهای این مرکز خرید هم از جذابیتهای دیگر آن است.
طراحی فروشگاههای مختلف در اطلس مال
ورودی و دسترسی به قسمتهای اداری و تجاری اطلس مال کاملا جداگانه در نظر گرفته شده است و این دو مسیر تداخلی با هم ندارند. لذا این مرکز خرید شلوغی موجود در اغلب پاساژها و مراکز خرید را ندارد. در بخش اداری این مرکز شرکتهای مختلف و آژانسهای مهاجرتی متعددی دایر شدهاند. دکوراسیون فضای داخلی این قسمت با مشاوره بهترین طراحان داخلی مکانهای اداری انجام شده است و خشکی یک محیط اداری معمولی را ندارد.
از امکانات این قسمت برای برگزاری مراسم و همایشهای اداری هم میتوان بهره برد. در بخشهای تجاری که مساحتی در حدود 15500 مترمربع از اطلس مال را به خود اختصاص داده، انواع و اقسام کالاهای لاکچری با برندهای اصل مانند انواع پوشاک، زیورآلات، کیف و کفش، وسایل بهداشتی و… بهفروش میرسد. در این قسمت همچنین برای رفاه هرچه بیشتر مراجعهکنندگان، مبلمان راحتی مختلفی قرار گرفته است.
عماری اطلس مال
معماری اطلس مال آن را در رده سازههای ساخته شده با ترکیب حجمی متقارن و منحنیوار دستهبندی میکند. از نمای دور ساختمان منحنی شکل این پاساژ در طبقههای بالایی متقارن است و در طبقههای پایین برای همخوانی با طبیعت اطراف مجموعه و سازگاری با شیب زمین دارای عدم تقارنهایی است. استفاده از شیشههای زیاد برای ساخت نمای اطلس مال سبب شفافیت ساختمان و همخوانی بیشتر با محیط بیرون شده است. درواقع سازندگان این مجموعه زیبا با انتخاب زیرکانه نوع معماری خود توانستهاند ارتباط فضای سبز بیرون و طراحی داخلی ساختمان را بهخوبی برقرار کنند. قسمت تجاری با بهره بردن از نمای بسته یا بهعبارتدیگر معماری درونگرا ساخته شده و قسمت اداری از نمای باز شیشهای بهره میبرد و در میان این دو نیز فودکورت قرار دارد.
فودکورت با استفاده از تکنیک عقبنشینی ساخته شده و از خطهای افقی برای جداسازی بخشهای مختلف ساختمان استفاده شده است. طراحی داخلی اطلس مال نیز با بهرهوری هرچه بیشتر از فضای درون مجموعه و بهکارگیری تکنیک عدم خرد کردن فضاها سبب ایجاد محیطی منحصربهفرد گردیده است. استفاده از سنگها و مصالح باکیفیت و ایجاد فضاهای سبز زیبا نیز باعث هرچه زیباتر شدن آن شده است.
عماری اطلس مال
معماری اطلس مال آن را در رده سازههای ساخته شده با ترکیب حجمی متقارن و منحنیوار دستهبندی میکند. از نمای دور ساختمان منحنی شکل این پاساژ در طبقههای بالایی متقارن است و در طبقههای پایین برای همخوانی با طبیعت اطراف مجموعه و سازگاری با شیب زمین دارای عدم تقارنهایی است. استفاده از شیشههای زیاد برای ساخت نمای اطلس مال سبب شفافیت ساختمان و همخوانی بیشتر با محیط بیرون شده است. درواقع سازندگان این مجموعه زیبا با انتخاب زیرکانه نوع معماری خود توانستهاند ارتباط فضای سبز بیرون و طراحی داخلی ساختمان را بهخوبی برقرار کنند. قسمت تجاری با بهره بردن از نمای بسته یا بهعبارتدیگر معماری درونگرا ساخته شده و قسمت اداری از نمای باز شیشهای بهره میبرد و در میان این دو نیز فودکورت قرار دارد.
فودکورت با استفاده از تکنیک عقبنشینی ساخته شده و از خطهای افقی برای جداسازی بخشهای مختلف ساختمان استفاده شده است. طراحی داخلی اطلس مال نیز با بهرهوری هرچه بیشتر از فضای درون مجموعه و بهکارگیری تکنیک عدم خرد کردن فضاها سبب ایجاد محیطی منحصربهفرد گردیده است. استفاده از سنگها و مصالح باکیفیت و ایجاد فضاهای سبز زیبا نیز باعث هرچه زیباتر شدن آن شده است.
Hi, this is a comment.
To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.